Τρίτη, Μαρτίου 6, 2007

Αναδιπλούμενα ποδήλατα στο μετρό

Οταν προ καιρού αγόρασα το Boardwalk μου, είχα επικοινωνήσει με την εταιρία λειτουργίας του μετρό της Αθήνας (ΑΜΕΛ), ζητώντας να μάθω αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον κανονισμό λειτουργίας σχετικά με την είσοδο αναδιπλούμενων ποδηλάτων στους συρμούς.

Ιδού η επικοινωνία μας:

Προς Τμήμα Επικοινωνίας Επιβατικού Κοινού:

Χαίρετε. Θα ήθελα να μάθω αν στους συρμούς της Αττικό Μετρό επιτρέπεται η μεταφορά αναδιπλούμενων (”folding” στα αγγλικά ή σπαστών ή πτυσσόμενων) ποδηλάτων, στην “κλειστή” τους μορφή.

Ευχαριστώ,
Σπύρος Παράσχης

Αγαπητέ κύριε Παράσχη,

βάση του αναρτημένου Πίνακα Υποχρεώσεων Εισερχομένων στου χώρους του Μετρό (Υ.Α.Α-ΟΙΚ31258/125/20.01.2000)με σκοπό τη διατήρηση της ασφαλούς μετακίνησης του επιβατικού κοινού στο Δίκτυο του Μετρό, δεν επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων.

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία,
Τμήμα Επικοινωνίας Επιβατικού Κοινού

Σας ευχαριστώ για την απάντηση.

Γνωρίζω την εν λόγω ανακοίνωση και το σκεπτικό της. Θα μου επιτρέψετε όμως να επιμείνω, επισημαίνοντας ότι η ερώτησή μου αφορά ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ποδήλατα, τα οποία, όταν αναδιπλωθούν, σχηματίζουν ένα πακέτο περίπου 30×60x70, από το οποίο δεν εξέχουν μηχανικά τμήματα και το οποίο μπορεί να μεταφερθεί ακόμα και μέσα σε τσάντα (σακ βουαγιάζ).

Θα ήθελα λοιπόν να με ενημερώσετε συγκεκριμένα για τη μεταφορά τέτοιου τύπου ποδηλάτων.

Σας επισυνάπτω μια σχετική φωτογραφία.

Ευχαριστώ,
Σπύρος Παράσχης

Αγαπητέ κύριε Παράσχη,

σύμφωνα με τα όσα μας περιγράφετε (δεν εξέχουν μηχανικά τμήματα και μπορεί να μεταφερθεί μέσα σε τσάντα) τότε τέτοιου τύπου ποδήλατο μπορεί να μεταφερθεί στους συρμούς του Μετρό.

Ευχαριστούμε για την Επικοινωνία
Τμήμα Επικοινωνίας Κοινού ΑΜΕΛ

Το συμπέρασμα λοιπόν, όπως είναι απολύτως λογικό βέβαια, είναι ότι η μεταφορά αναδιπλούμενων ποδηλάτων επιτρέπεται στους συρμούς του μετρό χωρίς πρόβλημα και, όπως φαίνεται, χωρίς να απαιτείται το ποδήλατο να είναι καλυμμένο. Η σχετική εμπειρία μου τους τελευταίους μήνες, κατά τους οποίους έχω μπει αρκετές φορές στο μετρό με το ποδήλατο ανά χείρας, συνάδει με αυτό το συμπέρασμα.

  1. Rigelian

    Τρίτη, Μαρτίου 6, 2007 - 14:05:43

    Ένα ακόμα συμπέρασμα είναι ότι Τμήμα Επικοινωνίας Επιβατικού Κοινού της ΑΜΕΛ ΔΕΝ διαβάζει προσεκτικά τα emails…

  2. bobo

    Τρίτη, Μαρτίου 6, 2007 - 14:17:37

    wow! eisai katapliktikos!

  3. elena

    Τρίτη, Μαρτίου 20, 2007 - 09:32:44

    καλημέρα, λοιπόν και εγώ αγόρασα το ίδιο ποδήλατο και για 3 εβδομάδες όντως χωρίς κανένα πρόβλημα χρησιμοποιούσα το μετρό. Όμως την προϊγούμενη Πέμπτη το πρωί στο σταθμό του Συντάγματος με σταμάτησε μια κυρία που μου είπε οτι ήταν η υπεύθυνη του σταθμού και μου απαγόρευσε την είσοδο ισχυριζόμενη οτι της έχουν στείλει κάποια επιστολή που απαγορεύει την είσοδο και τέτοιων ποδηλάτων πλέον στους σταθμούς. Ανέβηκα και στο γραφείο στην είσοδο του σταθμού οπου μου είπαν οτι από την έναρξη της λειτουργείας του μετρό απαγορεύονται ακόμα και αυτά! έτσι και εγώ αποφάσισα να στείλω ένα σχετικό γράμμα στο μετρό και να η απάντηση:

    “όπως αναγράφεται στον πίνακα υποχρεώσεων των εισερχομένων στους χώρους του Μετρό, ο οποίος βρίσκεται ανηρτημένος στα σημεία ενημέρωσης κοινού σε όλους τους σταθμούς, απαγορεύεται η μεταφορά ποδηλάτων εντός των συρμών. Σπαστά ποδήλατα επιτρέπονται εντός του κυτίου μεταφοράς τους ως χειραποσκευή.”

    Τώρα τι να πω…ο καθένας οτι καταλάβει!!!!!! Αντε να βγάλεις άκρη!
    Καλή σας μέρα

  4. Σπύρος

    Τετάρτη, Μαρτίου 21, 2007 - 06:14:20

    Παραλογισμός. Θα ψάξω περισσότερο το ζήτημα με νέα επιστολή στην Αττικό Μετρό και, γιατί όχι, σε μια - δυο εφημερίδες.

    Ανεξάρτητα από το πόσο υπερβολική φαίνεται η επιβολή της χρήσης του “κυτίου μεταφοράς”, στην οποία πολλά μπορούν να αντιπαραταχθούν (π.χ. γιαί δε μου έχουν ζητήσει αντίστοιχα να βάλω το καροτσάκι του μωρού στη συσκευασία του για να το βάλω διπλωμένο μέσα στο μετρό;), εντύπωση προκαλεί και η έλλειψη κοινής και συνεπούς γραμμής στο ζήτημα εκ μέρους της ΑΜΕΛ.

    Πάντως, ποτέ μέχρι τώρα δεν μου έχουν πει κάτι στους σταθμούς του μετρό που χρησιμοποιώ (Εθνική Άμυνα, Πανόρμου, Αμπελόκηποι, Μοναστηράκι).

  5. manolis

    Πέμπτη, Μαρτίου 29, 2007 - 07:12:00

    Εδώ και μια εβδομάδα μετακινούμαι καθημερινά με αναδιπλούμενο ποδήλατο στο μετρό στην διαδρομή Ευαγγελισμός-Δουκίσησς Πλακεντίας-Ευαγγελισμός χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.Δεν με έχει ενοχλήσει ποτέ κανείς και επίσης δεν δημιουργώ το παραμικρό πρόβλημα σε κανένα.Για την καλύτερη μεταφορά του ποδηλάτου χρησιμοποώ ένα ιμάντα που δένει στον δίσκο των πεταλιών και σε μια ακτίνα της ρόδας.Ετσι το κουβαλάω στον ώμο πολυ άνετα,και χωρίς να εμποδίζω την διέλευση ατόμων απο αριστερά μου στις κυλιόμενες σκάλες.

  6. Σπύρος

    Πέμπτη, Μαρτίου 29, 2007 - 08:09:03

    Μανώλη,

    και εγώ δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Η εμπειρία της Ελενας είναι η μοναδική περίπτωση που ξέρω να έχει απαγορευθεί η είσοδος σε αναδιπλούμενο, αλλά δεν κινούμαι (όπως και εσύ) στο σταθμό του Συντάγματος.

    Δεν κατάλαβα πολύ καλά το κόλπο με τον ιμάντα. Το δένεις στο δίσκο και σε μια ακτίνα για να μην ανοίξει το διπλωμένο ποδήλατο ή για να το κρεμάς στον ώμο σου; Δε λερώνεσαι όταν το κουβαλάς έτσι; Δε στραβώνει η ακτίνα; Για στείλε μας καμιά φωτογραφία να καταλάβουμε.

    Παρεπιπτόντως, τι ποδήλατο χρησιμοποιείς;

  7. Μανωλης

    Πέμπτη, Μαρτίου 29, 2007 - 09:04:08

    Ο ιμάντας είναι απο μαλακή θήκη τρομπέτας με ένα κρίκο σε κάθε άκρη και τον χρησιμοποιώ για τον ώμο, το ποδήλατο έχει ένα μαγνήτη στην πίσω ρόδα που κουμπώνει με ένα μικρό μέταλικό δίσκο που υπάρχει στην μπροστά ρόδα και έτσι δεν ανοίγει.Στην ακτίνα πιάνει στην βάση και τελικά δεν είμαι και πολύ σίγουρος για το αν θα στραβώσει.Πάντως σκέφτομαι κάτι εναλλακτικό το οποίο αν είναι εφικτό θα ενημερώσω σχετικά.Το ποδήλατο είναι Dahon boardwalk με τροχό 20'' και δεν λερώνομαι γιατί στο σώμα μου ακουμπάει μόνο ο σκελετός.Δυστυχώς για φωτογραφία επιφυλάσομαι γιατί δεν έχω τα κατάλληλα μέσα, πάντως υπόσχομαι αν βρώ την άκρη να στείλω.

  8. Σπύρος

    Πέμπτη, Μαρτίου 29, 2007 - 09:35:03

    Ενδιαφέρουσα ακούγεται η πατέντα σου. Εγώ κάθε φορά το κρατάω από τη σέλα στο χέρι. Πάντως το σύστημα Magnetix της Dahon (το μαγνητάκι που κουμπώνει στο δίσκο που περιέγραψες) είναι ωραία ιδέα (ειδικά συγκρινόμενο με τον ελαστικό ιμάντα ή το velcro που προτείνουν άλλοι κατασκευαστές) αλλά όχι πάντα αξιόπιστη. Μερικές φορές ανοίγει. ενώ στο δικό μου έχει ξεκολλήσει το μαγνητάκι και κάποιες φορές κολλάει στο μικρό μεταλλικό δίσκο όταν το βγάζω.

    Dahon Boardwalk λοιπόν… άντε, να πληθαίνουμε :)

  9. θεμος

    Παρασκευή, Ιουνίου 29, 2007 - 20:11:46

    Υπαρχει αναδιπλουμενο ποδηλατο 24” και να ειναι σχετικα οικονομικό?

    Ευχαριστω

  10. Σπύρος

    Σαββάτο, Ιουνίου 30, 2007 - 07:50:55

    Προσωπικά ξέρω μόνο ένα αναδιπλούμενο με τροχό 24'', το Dahon Glide. Δεν είναι όμως φτηνό, νομίζω ότι έχει γύρω στα 700-800 ευρώ. Περισσότερες επιλογές, μιλώντας πάντα για μεγαλύτερους των 20'' τροχούς, υπάρχουν στις 26'' - στην Ελλάδα νομίζω πουλιούνται τα Montague και τα Dahon.

  11. filippos

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 07:33:07

    Καλημέρα σας.

    Τις τελευταίες μέρες ψάχνομαι να βρω φθηνό τρόπο για να πηγαίνω στην δουλειά μου. Το ποδήλατο είναι η μόνη λύση. Τα σπαστά βολεύουν ακόμα ποιο πολύ. Όμως μιλώντας με τους υπεύθυνους του Μετρό μου είπαν ότι δεν επιτρέπεται. Βλέπω όμως εδώ ότι επιτρέπεται και πολύ χαίρομαι. Και πάω για αγορά ποδηλάτου Dahon Espresso 26”. Λέτε να μου δημιουργήσουν πρόβλημα για λίγο μεγαλύτερο ποδήλατο;

  12. Σπύρος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 08:09:52

    Η γνώμη μου είναι ότι το Espresso δεν είναι πολύ βολικό για αυτή τη δουλειά. Είναι αρκετά ογκωδέστερο όταν διπλώνει και δύσκολο στη μεταφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα και πιο επιτυχημένα μοντέλα της Dahon (αλλά και τα περισσότερα αναδιπλούμενα γενικώς) έχουν τροχούς 20''.

    Με ποιούς “υπεύθυνους” του Μετρό μίλησες και σου είπαν όταν δεν επιτρέπονται τα αναδιπλούμενα ποδήλατα; Όπως βλέπεις και από αυτήν την εγγραφή στο blog, δεν ξέρουν καν τι είναι τα αναδιπλούμενα ποδήλατα και χρειάστηκε δεύτερο επεξηγηματικό mail για να καταλάβουν.

  13. filippos

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 08:28:03

    Έχεις δίκαιο ότι είναι ογκώδες το espresso αλλά η απόσταση που θα καλύπτω είναι αρκετά μεγάλη (κοντά 10 χμ) και όπως το είδα με τον μαγαζάτορα μάλλον βολεύει.
    Πείρα τηλέφωνο το αριθμό του μετρό που μου έδωσε το 11888. Η κυρία που μου μίλησε από την Αττικό Μετρό, νόμιζα ότι θα με έδερνε. Τέλος πάντων της εξήγησα ότι πρόκειται για σπαστό ποδήλατο αλλά αυτή επέμενε. Μιλάμε ότι το μετρό το χρειάζομαι για μια στάση, Εθνική Άμυνα – Πλακεντίας.

  14. Σπύρος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 09:02:13

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το Espresso, όπως το έχω δει σε μαγαζί, είναι ότι για το κουβάλημά του πρέπει να το πιάσεις με τέτοιο τρόπο, που ο τροχός αναγκαστικά θα ακουμπάει πάνω σου - ή εσύ θα λερωθείς ή κάποιος συνεπιβάτης. Οι συρμοί του Μετρό πολλές φορές είναι πολύ γεμάτοι για να μπορείς εύκολα να βάλεις κάτι ογκώδες μέσα.

    Δεν ξέρω τι διαδρομή θα καλύπτεις, αλλά μη θεωρείς ότι μικρότεροι τροχοί = μεγαλύτερη προσπάθεια. Έχω βιώσει την καθημερινή χρήση στην Αθήνα και ενός Ideal Ergomax (trekking ποδήλατο με τροχούς 28'') και ενός Dahon 20'' και ειλικρινά οο κόπος που κατέβαλα και ο χρόνος που ξόδευα ήταν σχεδόν ίδιοι (μπορείς να δεις για το θέμα παλιότερες εγγραφές στο blog).

    Το πόσο γρήγορο ή άνετο είναι ένα ποδήλατο εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και το μέγεθος των τροχών βρίσκεται πάρα πολύ χαμηλά σε αυτή τη λίστα.

    Οι διαδρομές που κάνω καθημερινά είναι σπίτι - γραφείο (5χλμ x 2 = 10χλμ τη μέρα), ενώ τα απογεύματα πηγαίνω Αμπελοκήπους - Πειραιά, είτε με τον ηλεκτρικό από τη Βικτώρια, είτε με το ποδήλατο (περίπου 12-13 χλμ). Ενδεικτικά, για αυτή τη διαδρομή, και χωρίς να είμαι κανένας γυμνασμένος ποδηλάτης αγωνιστικών προδιαγραφών, κάνω γύρω στα 35 άνετα λεπτά.

  15. Φίλιππος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 10:21:24

    Μιλάμε για μια απόσταση Παπάγου – Ελευσίνα. Σκέφτομαι ακόμα να παρακάμπτω το Μετρό και να πηγαίνω στην Δ. Πλακεντίας με το ποδήλατο και μετά από την μαγούλα στο γραφείο. Στην Ελευσίνα οι συνθήκες και οι δρόμοι είναι άθλιοι γι’ αυτό σκέφτομαι το espresso.

  16. Σπύρος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 10:55:20

    Σίγουρα εχει λογική η επιλογή σου, ιδίως αν μιλάμε για χωματόδρομους (αν και βέβαια, ούτε το Espresso είναι φτιαγμένο για χώμα - ίσως θα πρέπει να ανέβεις κατηγορία στο Matrix ή να δεις τα Montague, που είναι σπαστά mtb ποδήλατα). Αν μιλάμε απλά για κακούς ασφάλτινους δρόμους, θα εξακολουθούσα να πρότεινα ένα 20''

    Το να παρακάμψεις το Μετρό είναι εφικτό πάντως - άλλωστε από Παπάγου μπορείς εύκολα να αποφύγεις και τη Μεσογείων (βγαίνεις από Μακεδονίας - Ασημακοπούλου κοντά στο Σταυρό και από εκεί στο σταθμό Πλακεντίας ή πιάνεις την Δ. Πλακεντίας στρίβωντας αριστερά στην πλατεία Αγ. Παρασκευής). Αν υποθέσουμε ότι μένεις Πίνδου και Αργυροκάστρου, θα σου παίρνει κάπου 30 λεπτά άνετης οδήγησης - λιγότερα αν πιεστείς.

  17. Φίλιππος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 11:18:29

    Η αλήθεια είναι ότι ήμουν προκατειλημμένος με τον 20’’, αλλά όταν τα είδα από κοντά άλλαξα γνώμη. Δεν ξέρω μάλλον μου έχει κάτσει στραβά κάτι, ίσως να χρειάζεται να κάνω καμία βόλτα πρώτα να δω αν με βολεύει. Πάντως για μεγαλύτερη κατηγορία δεν το συζητώ, ξεφεύγω πολύ από τον προϋπολογισμό μου.
    Για τις ρόδες φαντάζομαι ότι θα μπορώ να τις αλλάξω αν χρειαστεί, αν και δεν το νομίζω.
    Σχετικά με τον όγκο του δεν νομίζω στον προαστιακό να υπάρχει πρόβλημα με το ΜΤΒ ε;

  18. Σπύρος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 11:30:10

    Ξέρω ότι τα Dahon, τουλάχιστον στην κεντρική έκθεση του εισαγωγέα, μπορείς να τα οδηγήσεις έξω από το κατάστημα.

    Δε γνωρίζω το καθεστώς που ισχύει στον προαστιακό για τα ποδήλατα. Δες πάντως [url=http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?t=3588]αυτό εδώ για τα τραίνα του ΟΣΕ[/url].

  19. Φίλιππος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 11:47:21

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του προαστιακού δεν υπάρχει πρόβλημα από την στιγμή που δεν εμποδίζει τους επιβάτες. Μου το επιβεβαίωσε και η υπάλληλος του Μετρό.
    [url=http://www.proastiakos.gr/index.php?tid=50]http://www.proastiakos.gr/index.php?tid=50[/url]

  20. Σπύρος

    Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 7, 2007 - 11:59:35

    Αν δεν έχουν πρόβλημα με τα “κανονικά” ποδήλατα λοιπόν, πολλώ δε μάλλον δε θα υπάρχει πρόβλημα με τα αναδιπλούμενα.

  21. Γιωργος

    Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 - 00:10:59

    Ρε παιδια ελεος, αν καποιος σας πει τιποτα για το αναδιπλωμενο ποδηλατο στο μετρο φερτε τους για παραδειγμα τον τουριστα με τις 3 ογκωδεστατες βαλιτσες που ερχεται απο αεροδρομιο η' το καροτσακι για τα μωρα η' τελος παντων τετοιες καταστασεις. Επισης πες του το εκσεις, εχετε μαζι σας παντα με καποιο τροπο μια μεγαλη σακουλα και μολις σας κουνηθουν πειτε τους, αλθος κανατε, στο ενδιαμεσο βαλτε το στη σακουλα, και πειτε τους για πιο ποδηλατο ακριβως μιλατε, μηπως μπερδευτηκατε για αυτην εδω την τσαντα που περιεχει τα υπαρχοντα μου, μηπως δεν επιτρεπονται και τσαντες στο μετρο??? :p:p:p:p:p:p

  22. katerina

    Τρίτη, Μαρτίου 11, 2008 - 12:58:10

    Ρε παιδιά προσπαθώ να αποφασίσω κι εγώ για ένα σπαστό ποδήλατο (ειδικά λόγω χρήσης στο μετρό). Σκεφτόμουν το espresso επίσης αλλά διστάζω πια μετά από τα σχόλια σας. Ποιο θα μου προτείνατε σε λογική τιμή πάντα? ~60kg, 1.78 και σκοπός χρήσης: Κατεχάκη-Πολυτεχνειούπολη και μετακινήσεις στο Κέντρο (με αφετηρία Πετράλωνα).

    Thanks.

  23. Σπύρος

    Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2008 - 10:07:10

    Κατερίνα, νομίζω ότι το βασικό ζήτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσεις για να δεις τι σπαστό θέλεις, είναι το πόσο συχνά θα το κλείνεις για μεταφορά με ΜΜΕ. Αν η απάντηση είναι “συχνά”, τότε σου συνιστώ να μην πας σε ποδήλατο 26 ιντσών τύπου Espresso. Δεν είναι ότι η αναδίπλωσή του είναι δυσκολότερη από αυτή ενός ποδηλάτου 20'' (ίσα ίσα, είναι ευκολότερη και πιο γρήγορη γιατί δε χρειάζεται δίπλωμα ο λαιμός του τιμονιού), αλλά ο όγκος του διπλωμένου ποδηλάτου είναι αρκετά μεγαλύτερος, το βάρος επίσης, και η μεταφορά πολύ δυσκολότερη (και επιπλέον, απ' όσο έχω δει, λερώνει εύκολα τα ρούχα). Θεωρώ ότι τα αναδιπλούμενα 26 ιντσών είναι για περιπτώσεις ανθρώπων που θέλουν να συνδυάζουν το ποδήλατο με το αυτοκίνητό τους (και όχι με μέσα μαζικής μεταφοράς), ή που πρόκειται να κινηθούν σε εδάφη που οι 20 ίντσες ζορίζονται.

  24. katerina

    Δευτέρα, Μαΐου 5, 2008 - 08:24:27

    Απ' ότι φαίνεται δεν είμαι και πολύ αποφασισμένη οπότε ακόμη ψάχνω εκείνο το σπαστό ποδήλατο που θα μου κάνει. Όσον αφορά στις 26'' και στις 20'', Σπύρο μάλλον με έπεισες, αφού αυτό που με ενδιαφέρει είναι η μεταφορά με ΜΜΕ και η κίνηση στην πόλη και όχι τόσο για μεταφορά με αυτοκίνητο και βόλτες σε βουνά και ανώμαλα εδάφη.
    Η νέα μου ερώτηση - ζήτηση συμβουλής είναι οι γνώσεις σας-απόψεις για το Orbea Balade, [url=http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=ORB08BALADE] μιας και φαίνεται πολύ συμφέρουσα η τιμή (δεν αμφισβητώ ότι και τα dahon αξίζουν τα λεφτά τους, απλά δεν είμαι και ο super ποδηλάτης που θα το χρησιμοποιώ κάθε μέρα για κάθε μου μετακίνηση αν και θα προσπαθήσω).

  25. Σπύρος

    Δευτέρα, Μαΐου 5, 2008 - 10:09:19

    Το Orbea Balade δεν το γνωρίζω. Η Orbea είναι μια γνωστή εταιρία, πιο ειδικευμένη στις κούρσες νομίζω, αλλά σίγουρα δε θα βγάζει ένα “κακό” ποδήλατο. Η τιμή του Balade είναι πολύ καλή και διαθέτει φτερά και σχάρα που είναι απαραίτητα για την πόλη. Μόνο φώτα του λείπουν για να είναι πλήρες. Μοιάζει λίγο σε configuration και τιμή με το [url=http://www.dahon.gr/yeah_bikes.htm]Yeah-A[/url], το οποίο έχω δει από κοντά. Στην περίπτωση του Yeah ήταν εμφανής κατ' εμέ η διαφορά ποιότητάς του σε σχέση με το Boardwalk και γι' αυτό δεν το προτίμησα. Το Balade δεν το έχω δει από κοντά οπότε δε γνωρίζω για αυτό.

    Μια παρατήρηση, που έκανα και στο forum του Cyclist, που φέρνει τα Orbea στην Ελλάδα: Στη σελίδα του Balade αναγράφεται: “Η πλειοψηφία των «σπαστών» ποδηλάτων της αγοράς χρειάζεται 1-2 λεπτά για να διπλώσουν . Τα «σπαστά» της Orbea διπλώνουν μόλις σε 37 δευτερόλεπτα!”

    Αυτό είναι ανακριβές. Αφ' ενός οι χρόνοι των περισσοτέρων αναδιπλούμενων είναι πολύ μικρότεροι (15 sec για Dahon 20', 3 sec για Mobiky Genius, 20 sec για Giant Halfway, 30 sec για Brompton κλπ), αφ' ετέρου στο video της αναδίπλωσης του Balade τα πετάλια του φαίνονται ήδη διπλωμένα πριν την έναρξη της βιντεοσκόπησης. Φυσικά λάβε υπ' όψη σου ότι οι μετρήσεις αυτές διαφέρουν πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο και μόνο ενδεικτικές μπορεί να είναι.

    Και μια δεύτερη παρατήρηση: Η ποδηλασία μεταφοράς στην πόλη είναι γενικά μια μάλλον ξεκούραστη και ήπια άσκηση. Δε χρειάζεται να είναι ο super ποδηλάτης για να χρησιμοποιείς πολύ το ποδήλατο. Νομίζω έρχεται φυσιολογικά η περισσότερη χρήση, αν σου αρέσει αυτό που κάνεις, χωρίς να έχεις την αίσθηση ότι κοπιάζεις.

  26. katerina

    Τρίτη, Μαΐου 6, 2008 - 09:47:29

    Ωραία, ευχαριστώ πολύ Σπύρο για τις χρήσιμες πληροφορίες αλλά τώρα με έβαλες σε νέο δίλημμα: Orbea Balade ή Yeah-A???? Σόρρυ για την ταλαιπωρία αλλά δεν έχω ιδέα και κανείς γνωστός και φίλος για να βοηθήσει;-)

  27. Σπύρος

    Τρίτη, Μαΐου 6, 2008 - 16:00:45

    Σε αυτό το δίλημμα δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Εγώ το Yeah το είχα δει και δε μου άρεσε. Θεωρησα ότι τα 60-70 ευρώ διαφορά από το Boardwalk δικαιολογούνται και με το παραπάνω.

    Θα σου συνιστούσα να επισκεφτείς την έκθεση της Dahon (καλύτερα στο Μαρούσι) και το Cyclist - και τα δύο μαγαζιά είναι εξυπηρετικά και σου επιτρέπουν να οδηγήσεις ένα ποδήλατο πριν το πάρεις. Το Cyclist μάλιστα έχει και ένα εκτενές πρόγραμμα test drive (δεν ξέρω όμως αν περιλαμβάνουν το Balade σε αυτό).

    Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν δύο τρόποι για να δεις ένα δίλημμα επιλογής μεταξύ δύο ποδηλάτων που μοιάζουν πολύ: είτε να θεωρήσεις ότι είναι πολύ δύσκολο (”μα είναι σχεδόν ίδια!”) ή να θεωρήσεις ότι είναι πολύ εύκολο (”ε, αφού είναι ίδια, ότι και να πάρω ίδιο θα 'ναι…”). Σου προτείνω τη δεύτερη προσέγγιση.

  28. Alex

    Τρίτη, Μαΐου 13, 2008 - 22:10:34

    Κάτοχος εδὠ περἰπου σχεδόν και 1 χρόνο ενός Dahon Impulse.

    Ουδέποτε είχα πρόβλημα με μετρό/ηλεκτρικό.

    Σίγουρα τα 20” είναι ιδανικά για την πόλη και βελτιώνονται πολύ περισσότερο με την προσθήκη διάφορων αξεσουάρ, πχ. ελαστικά Schwalbe Big Apple (αξιοσημείωτη μείωση κραδασμών και απορρόφηση λακουβών), grips, και άλλα καλούδια.

    Όσο αφορά την επιλογή εταιρίας, η Dahon έχει παράδοση στον χώρο και πολύ μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων και για αυτό το λόγο αγόρασα και μοντέλο της.

    Επίσης, όπως ανάφερε ο Σπύρος, η εξυπηρέτηση στην έκθεση στο Μαρούσι είναι άψογη. Η επιλογή είναι δικιά σου!

  29. αντωνης

    Κυριακή, Σεπτεμβρίου 7, 2008 - 17:51:10

    παιδια ενδιαφερομαι για ενα αναδιπλουμενο.
    αν κανω το κολπο με την σακουλα παιζει να μπορω να το εχω και σε λεφωρια?

  30. Administrator (Σπύρος Παράσχης)

    Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 8, 2008 - 07:00:58

    Ποιο είναι το “κόλπο με τη σακκούλα”; Εννοείς την τσάντα μεταφοράς που δίνουν ή κάποια πλαστική σακκούλα για να το καλύψεις; Γενικά σε λεωφορείο με αρκετούς όρθιους δε θεωρώ ότι μπορείς να το έχεις, λόγω όγκου - δεν έχω κατά νού καμία απαγόρευση πάντως. Όσες φορές έχω μπει σε λεωφορείο - δεν είναι πάνω από δέκα - δεν είχα πρόβλημα.

  31. yiota

    Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 15, 2008 - 13:47:29

    Παιδιά καλησπέρα, να προσθέσω και εγώ τη δική μου εμπειρία ως χρήστης εδώ και ένα χρόνο ενός αναδιπλούμενου Dahon Boardwalk 20''. Στο μετρό το χρησιμοποιώ πολύ συχνά στη διαδρομή Μοναστηράκι-> Αμπελόκηποι/ Πανόρμου/Κατεχάκη χωρίς κανείς να με έχει σταματήσει και μάλιστα με πολύ θετικές ανταποκρίσεις από συνεπιβάτες μου. Σε μία μόνο περίπτωση με είχαν σταματήσει στο σταθμό του Κεραμεικού με το γνωστό επιχείρημα, όπου ανταπάντησα ότι βάσει του κανονισμού “Σπαστά ποδήλατα επιτρέπονται εντός του κυτίου μεταφοράς τους ως χειραποσκευή” και ότι αν επιθυμούσε ο υπάλληλος θα πήγαινα να βρω “κυτίο”. Προκειμένου να μη δημιουγηθεί θέμα προφανώς ο υπάλληλος με άφησε, με ύφος “σου κάνω χάρη”. Η αλήθεια είναι ότι από τότε δεν ξαναπροσπάθησα να εισέλθω από το σταθμό του Κεραμεικού αλλά δεν χρειάστηκε κιόλας. Τώρα που έμαθα για τη σχετική επικοινωνία με το Τμήμα Επικοινωνίας Κοινού, θα το χρησιμοποιήσω σε μελλοντική μου απόπειρα.

    Κατά τα άλλα δηλώνω πολύ ευχαριστημένη με το αναδιπλούμενο dahon μου, καθώς έχει αποδειχθεί τέλειο για τη χρήση που εγώ επιθυμούσα: μετακίνηση εντός πόλης και για μικρές σχετικά διαδρομές, φύλαξη στο διαμέρισμα και όχι στο δρόμο ή σε κλιμακοστάσια/ πυλωτές/ ακάλυπτους, μεταφορά του εντός του μετρό και λοιπών ΜΜΜ (τρόλλευ, λεωφορεία, εφόσον βέβαια δεν είναι πηγμένα από κόσμο) αλλά και στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου μου (VW Polo όχι κανά Jeep 4X$ ή SUV)

    Καλές διαδρομές σε όλους

  32. panais

    Σαββάτο, Οκτωβρίου 18, 2008 - 10:32:51

    χαιρετώ σας

    2 μέρες τώρα είναι που έχω το καινούριο μου dahonάκι και είμαι τουλάχιστον ενθουσιασμένος.

    Το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι όταν είναι διπλωμένο, μπορείς -διατηρώντας τη σέλα στο κανονικό της ύψος- να το τσουλίσεις ανετότατα και με το ένα χέρι! Απλά θέλει μια μικρή άσκηση ροπής στον καρπό και είσαι ''άρχοντας''. Όσο για τις κυλιόμενες, εισέρχεσαι κανονικά σε αυτές, προσέχοντας να ''κάτσουν'' καλά οι τροχοί (στη δεξιά μεριά φυσικά) και εσύ να είσαι 2-3 σκαλοπάτια πίσω. Στο ανέβασμα, το έχεις μπροστά σου με τη σέλα στην κοιλιά. Στο κατέβασμα θέλει λίγο προσοχή η σέλα να είναι ΚΑΛΑ ΣΦΙΓΜΕΝΗ μιας και από εκείνη τη σύνδεση κρατιέται το ποδήλατο. Κανείς δε θα'θελε να αρχίσει να κατρακυλά τις σκάλες μία μάζα αλουμινίου 11.5 κιλών (courser).

    Αυτές ήταν οι πρώτες μου εμπειρίες στη μεταφορά ποδηλάτου στο Μετρό

    ευχαριστώ για το χρόνο σας
    ''….στην άσφαλτο coursaros…'' :)

  33. Σπύρος

    Δευτέρα, Οκτωβρίου 20, 2008 - 13:23:33

    Στα blog του Μάριου (Roadmovie - δες τα links) θα δεις video που χρησιμοποιεί ακριβώς αυτήν την τεχνική για τη μεταφορά του διπλωμένου ποδηλάτου. Προσωπικά δε με έχει βολέψει ιδιαιτέρως.

  34. Σπύρος

    Δευτέρα, Οκτωβρίου 20, 2008 - 13:24:22

    Και φυσικά καλωσήρθες στον κόσμο του αναδιπλούμενου ποδηλάτου!

  35. diamantis

    Πέμπτη, Ιανουαρίου 8, 2009 - 22:15:46

    ρε παιδια με τα λεωφορεια τι γινεται??? εγω 2 μηνεσ τωρα με το dahon roo d7 τα χρησιμοποιω κανονικα αλλα σημερα ο οδηγος ηθελε να με κατεβασει ψαχνω παντου αλλα δεν βρισκω κατι σχετικο μπορειτε να με βοηθησετε???

  36. Σπύρος

    Πέμπτη, Ιανουαρίου 8, 2009 - 22:57:38

    Δεν έχω δει κάποια σχετική επίσημη ανακοίνωση για τα λεωφορεία. Προσωπικά έχω μπει λίγες φορές, γύρω στις 10, χωρίς πρόβλημα. Γιατί δε στέλνεις ένα mail στον ΟΑΣΑ;

  37. djapal

    Δευτέρα, Απριλίου 13, 2009 - 19:12:51

    [url=http://boreioipodilates.wordpress.com/2009/03/27/%ce%b5%ce%b8%ce%b5%ce%bb-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%80%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac-%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%ae%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%b1/]http://boreioipodilates.wordpress.com/2009/03/27/%ce%b5%ce%b8%ce%b5%ce%bb-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%80%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac-%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%ae%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%b1/[/url]

  38. Montague-Paratrooper

    Παρασκευή, Νοεμβρίου 6, 2009 - 03:42:26

    Προσοχή στο σταθμό της Ακρόπολης! Μετρο-”πόντικας” κοντή, χοντρή καστανή (ίσως ψυχασθενής) αρέσκεται στο να καθυστερεί (με διάφορες αρλούμπες) όποιον φέρει σπαστό ποδήλατο, κατά την είσοδό του.

    Προτείνω να πάμε πολλοί μαζί με σπαστά ποδήλατα και εάν πει το παραμικρό να την τρελάνουμε στην αναφορά.

  39. Σπύρος

    Σαββάτο, Νοεμβρίου 7, 2009 - 09:57:26

    Ποιες ακριβώς οι δικαιολογίες της; Αν κάποιος της επιδείξει τον κανονισμό βάζει την ουρά στα σκέλια ή συνεχίζει απτόητη να γκρινιάζει;

  40. basilis bmx

    Παρασκευή, Ιουνίου 4, 2010 - 23:38:39

    pedia egw exw ena bmx alla otan paw na mpw sto metro me stamatane kai mou lene ta klasika….. prepei na to vazw se mia sakoula alla den einai efkolo oli afti i diadikasia mipws gnwrizei kanenas allos giato thema bmx sto metro????

  41. Βασίλης

    Σαββάτο, Ιουνίου 5, 2010 - 08:39:35

    Το θέμα είναι απλό: Το BMX δεν επιτρέπεται να μπει στο μετρό. Στο μετρό προς το παρόν επιτρέπονται ΜΟΝΟ αναδιπλούμενα (σπαστά) ποδήλατα, και μάλιστα μόνο όταν αυτά μεταφέρονται διπλωμένα. Το BMX δεν είναι αναδιπλούμενο, άρα δεν επιτρέπεται να μπει στο μετρό.

    Αυτά τα κόλπα με τις σακούλες ίσως σε βοηθήσουν να ξεγελάσεις 2-3 φορές τους υπευθύνους του σταθμού, αλλά δεν είναι μόνιμη λύση…

  42. alexis

    Κυριακή, Ιουλίου 4, 2010 - 23:55:54

    geia sas!thelw na parw anadiploumeno podhlato alla den kserw kai polla pragmata..psaxnw kati oikonomiko kai oso to dunaton pio kalo gia xrhsh mesa sthn athina..kamia idea??
    euxaristw!

  43. Γιάννης

    Τρίτη, Ιουλίου 6, 2010 - 07:35:37

    Εγώ έχω Brompton και είναι καταπληκτικό, αλλά ξεκινάει από 900+ πιστεύω ότι τα dahon είναι πολύ καλά είχα πριν αγοράσω brompton νομίζω ότι είναι αξιόπιστη επιλογη και οικονομικά δεν σε φέρνει σε μεγάλη “αφαίμαξη”

  44. Μάρκος

    Παρασκευή, Νοεμβρίου 26, 2010 - 21:19:58

    Καλησπέρα σε όλους σας καλοί μου συν-αναγνώστες, έχει κανείς εμπειρίες να μοιραστεί, εδώ μαζί με εμάς…..για το strida bike? Αξίζει η αγορά? To be or not to be?

    πι ες. Και επειδή η αγορά “τσούζει”, το έχει δει κανείς σε καλή τιμούλα?

  45. Σπύρος

    Δευτέρα, Νοεμβρίου 29, 2010 - 02:23:45

    Προσωπικά απλά έχω οδηγήσει ένα Strida για 100 μέτρα, οπότε δεν μπορώ να πω και πολλά. Kαι οι τρεις που ξέρω και έχουν Strida, είναι ενθουσιασμένοι. Κανείς τους όμως δεν το έχει για μοναδικό ποδήλατο.

  46. Χρήστος

    Δευτέρα, Φεβρουαρίου 7, 2011 - 16:27:38

    Γεια χαρά!
    Μια γνώμη…
    Boardwalk D7,
    Speed D7,
    Roo D7, ή
    Vitesse D7?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
    Χ

  47. Σπύρος

    Τρίτη, Φεβρουαρίου 8, 2011 - 14:16:57

    Όλα δέχονται τον εξοπλισμό Deluxe της Dahon με 7 ταχύτητες (εξ ου και το ‘D7′ στην ονομασία). Η μόνη ουσιαστική διαφοροποίησή τους είναι το υλικό του σκελετού (cro-mo για Boardwalk και Speed, αλουμίνιο για Roo και Vitesse), που έχει μηδαμινή επίδραση στο βάρος και σχετικά μεγαλύτερη στην οδική συμπεριφορά. Το Roo έχει πιο χαμηλό “κατώφλι”, αν αυτό σημαίνει κάτι για σένα.

    Προσωπικά, δεν μπορώ να δικαιολογήσω τις διαφορές τιμής που έχουν αυτά τα ποδήλατα, γι’ αυτό θα πήγαινα στο Boardwalk, λαμβάνοντας υπ’ όψη και μια προσωπική προτίμηση στους σιδερένιους σκελετούς.

  48. Χρήστος

    Τρίτη, Φεβρουαρίου 8, 2011 - 16:04:58

    Ευχαριστώ πολύ!
    Θα τα πούμε στο δρόμο!
    Χ

  49. Irene

    Πέμπτη, Απριλίου 14, 2011 - 21:43:59

    Πήρα ένα Dahon Roo D7, αξίζει. Σας το προτείνω :)

  50. αννα

    Τρίτη, Ιουνίου 21, 2011 - 14:32:21

    γεια σας!

    ενδιαφερομαι κι εγω για σπαστο 20′’ ειδικα τωρα που ανοιγει σιγα σιγα κι ο σταθμος του αλίμου! μαζευω λοιπον λεφτακια…
    Το θεμα ειναι αλλο, διαβαζοντας εδω για σπαστικους της metro για σακουλες και για σκαλες, αναρωτηθηκα, δεν μπορουμε (βαζω κι ολας τον εαυτο μου μεσα!) να κατεβαινουμε στις προβλητες με το ασανσερ; δεν παει και κατευθειαν κατω στις προβλητες; δεν θυμαμαι και πολυ καλα, αλλα σιγουρα πρεπει να ειναι κανεις κατοχος καρτας απεριοριστων διαδρομων ωστε να εχει το κεφαλι του ησυχο απο θεμα προστιμου…

  51. Σπύρος

    Πέμπτη, Ιουνίου 23, 2011 - 13:35:30

    Γεια σου Άννα. Νομίζω ότι πλέον τέτοια φαινόμενα δεν εμφανίζονται. Τα ποδήλατα αυξάνονται και αντίστοιχα αυξάνεται και η αποδοχή του κόσμου. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η χρήση του ασανσέρ, αλλά δε χρειάζεται να κρυβόμαστε.

Ποδηλατικά links

Forum
Ποδηλατ(ισσ)ες
Cyclist Friends

Εταιρίες/Αντιπροσωπείες
Brompton
Dahon
Ideal Bikes
Giant

Online καταστήματα
Cyclist
Foldingbikes.co.uk

Blogs & συμβουλές
spasto.gr
Roadmovie
Sheldon Brown
Bike whenever
Paul Dorn’s Bike Commuting Tips

Κανένα νέο σχόλιο

  • Κανένα σχόλιο

Διαχείριση