Η Αττικό Μετρό δεν είναι και η πιο φιλικά διακείμενη προς το ποδήλατο εταιρία. Η μεταφορά ποδηλάτων στον υπόγειο σιδηρόδρομο, που υπό όρους επιτρέπεται οπουδήποτε έχω ταξιδέψει, στα καθ’ ημάς απαγορεύεται και δε φαίνεται να υπάρχει ούτε η υποδομή, ούτε η διάθεση για να αντιμετωπιστεί θετικά το ζήτημα.
Ανεξάρτητα από την απαγόρευση πάντως, οι σταθμοί του Μετρό είναι από τους πιο… δημοφιλείς πρωινούς ποδηλατικούς προορισμούς, αφού αρκετοί συμπολίτες μας επιλέγουν να μεταβούν στο Μετρό με αυτόν τον τρόπο για να πάνε στις δουλειές τους. Θα ήταν λοιπόν ευχής έργον να υπήρχε κάποιος οργανωμένος, σκεπασμένος και ασφαλής τρόπος στάθμευσης του ποδηλάτου, για να διευκολυνθεί αυτή η υγιεινή συνήθεια.
Έξω από το σταθμό Εθνικής Άμυνας, από την πλευρά του Πενταγώνου, κάθε πρωί υπάρχουν πάρα πολλά ποδήλατα, τόσο επειδή είναι ένα σχετικά ασφαλές μέρος για στάθμευση, όσο και γιατί υπάρχει ένα μακρύ κιγκλίδωμα στο πεζοδρόμιο, κατά μήκος του δρόμου, όπου μπορεί κανείς να κλειδώσει το ποδήλατό του. Πρόσφατα, είδα ότι έχουν τοποθετηθεί και δύο μεταλλικές βάσεις στάθμευσης, χωρητικότητας 6 ποδηλάτων η κάθε μία, έξω από το σταθμό.
Δυστυχώς, είναι εντελώς ακατάλληλες. Αν τοποθετηθεί η μπροστινή ρόδα στην προβλεπόμενη θέση (ανάμεσα σε 1 από τα 6 ζευγάρια παράλληλων μεταλλικών ράβδων που έχει η βάση), η κλοπή ενός ποδηλάτου με quick release στον τροχό είναι ζήτημα δευτερολέπτων. Η πίσω ρόδα πάλι δεν μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στη θέση στάθμευσης, γιατί η ράβδος χτυπάει στο ντεραγιέ. Και σα να μην έφτανε αυτό, η απόσταση ανάμεσα στις ράβδους, ιδίως στις 3 από τις 6 θέσεις, είναι μικρή, με αποτέλεσμα ακόμα και ένα ποδήλατο σαν το δικό μου, με λάστιχα πόλης, όχι ιδιαίτερα χοντρά, να μη χωράει. Ενδεχομένως ένα ποδήλατο με τροχούς μικρότερης διαμέτρου (26′’ ή 24′’ αντί για 28′’ που είναι του δικού μου ποδηλάτου) να μπορεί ευκολότερα και ασφαλέστερα να κλειδωθεί σε αυτή τη βάση, αλλά τι στο καλό, δεν πρέπει να απαιτεί τόσο επισταμένο σχεδιασμό η κατασκευή μιας σωστής βάσης στάθμευσης που να ταιριάζει σε όλα τα ποδήλατα.
Δεν ξέρω αν γκρινιάζω υπερβολικά, αλλά σίγουρα οι συγκεκριμένες βάσεις στάθμευσης δε χρησιμοποιούνται πάρα πολύ. Χθες το απόγευμα για παράδειγμα, μόνο ένα ποδήλατο ήταν σταθμευμένο στη βάση και όλα τα υπόλοιπα στο κιγκλίδωμα του πεζοδρομίου (φαίνονται στο βάθος στη φωτογραφία).